Proceedings of the Seminar on Steelmaking, Casting and Non-Ferrous Metallurgy


ISSN 2594-5300

42º Seminário de Aciaria vol. 42, num.42 (2011)


Title

CUSTOMER EMBEDDED MAINTENANCE OR- GANIZATION FOR CONTINUOUS IMPROVE- MENTS

BEST PRACTICE EXAMPLES FROM SIEMENS VAI MAINTENANCE SERVICES EXPERIENCE

DOI

10.5151/2594-5300-18172

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Abstract

Continuous improvement in equipment performance, product quality and total cost of ownership have been achieved by establishing maintenance organizations fully inte- grated with the customer organization and a “win-win” relationship between steel plant operators and Siemens VAI as a provider of maintenance services, in particular in the area of continuous casting. Based on 25 years of experience in maintenance operations in USA, Brazil, South Africa and China, the key elements of a sustainable partnership between steel plant operators and a world class maintenance service provider are described. Models of cooperation between a steel plant operator and a service provider will be explained, and the success criteria will be discussed. Key words: Maintenance; Continuous casting; Best practice.

 

A melhoria contínua no desempenho dos equipamentos, qualidade do produto e o custo total de produção foram alcançados estabelecendo organizações de manutenção, que ficam plenamente integradas com as organizações do cliente em uma relação "win-win" entre os operadores das plantas de fabricação Siemens-VAI como prestadora de serviços de manutenção, em especial na área de lingotamento contínuo. Baseado em 25 anos de experiência em operações de manutenção nos EUA, Brasil, África do Sul e China, os principais elementos de uma parceria sustentável entre os operadores da aciaria e um prestador de serviços de manutenção da primeira linha são descritos neste trabalho. Modelos de cooperação entre um operador de usina siderúrgica e um fornecedor de serviço será explicado, e os critérios de sucesso serão discutidos.

Keywords

Maintenance; Continuous casting; Best practice.

Manutenção; Lingotamento continuo; Melhores práticas.

How to refer

Reiter, Ludwig; Trnka, Karl. CUSTOMER EMBEDDED MAINTENANCE OR- GANIZATION FOR CONTINUOUS IMPROVE- MENTS , p. 469-475. In: 42º Seminário de Aciaria, Salvador, 2011.
ISSN: 2594-5300 , DOI 10.5151/2594-5300-18172